Carrot Cake aneb Mrkvový dort

září 20, 2016

Dnes jsem po delší době zase rozhodla, že něco upeču. Projížděla jsem si foodblogy a sjížděla vide na youtube. Nakonec jsem se rozhodla pro carrot cake, který jsem viděla na blogu, Děvče u plotnyTakže recept co sem dám bude tak trošku od ní z blogu. :D Ale upravila jsem si ho trošku na formu ø 24 cm. Myslím, že by tento dort mohl zvládnout každý, soudím, jako nezkušený kuchtík.





Korpus

(jako míra hrnek o objemu 200 ml)

·      ·  2 hrnky cukru krystal
·         0,8 hr oleje
·         5 vajíček
·         2 hr hladké mouky
·         1,5 kávové lžičky sody
·         sáček vanilkového cukru
·         1,5 kávové lžičky skořice
·         5 nahrubo nastrouhané mrkve

Tvarohový krém


·         2 měkké tvarohy (500 g)
·         1/2 hr cukru moučka
·         1/4 hr rozpuštěného a poněkud zchladlého másla
·         1 hr strouhaného kokosu




  1. Troubu předehřejte na 175 stupňů. Dvě dortové formy o průměru 16 cm vyložte pečicím papírem a vymažte máslem.
  2. Mrkev očistěte a nastrouhejte nahrubo. V míse smíchejte cukr, vejce a olej. V další míse smíchejte mouku, sodu, skořici, vanilkový cukr. Opatrně vmíchejte do těsta. Nakonec přimíchejte nastrouhanou mrkev.
  3.   Rozdělte těsto rovnoměrně do obou forem a ve vyhřáté troubě pečte cca 45 min. Vyzkoušejte špejlí, jestli už je těsto propečené i zevnitř. Nechejte úplně vychladnout.
  4.   Připravte si krém. Smíchejte tvaroh s cukrem a pak zapracujte roztáté máslo. Přidejte kokos a vanilku a nechejte ztuhnout v lednici. 
  5.  Skládání dortu. Každý korpus rozkrojte v půlce, čímž získáte čtyři tenčí korpusy. Jsou-li vršky vyboulené, odřízněte je. Mezi korpusy natírejte vrstvu krému a skládejte na sebe, vždy dort shora trochu přitlačte, aby nikde nevznikly mezírky. Krémem potřete dort i zvenku a nechejte v lednici alespoň hodinu ztuhnout.
Já jsem mezi jednu vrstvu natřela ještě svoji oblíbenou domácí meruňkovou marmeládu. 
Také jsem měla tužší tvarohy, tak jsem do krému přidala trošku mléka a bílého jogurtu.






You Might Also Like

1 komentářů